Mitt i natten

Hej bloggen! 
 
Ibland måste man nog helt enkelt bara tvinga sig själv att börja skriva. Varje gång jag tar upp bloggen har jag skrivkramp och får inte fram någonting. Men som allt i livet blir det bättre av träning eller att vara mitt uppe i det så nu sitter jag här och tvingar mig själv att skriva för att det i framtiden ska bli lättare. 
 
Lite oväntat har jag idag spenderat flera timmar i skolan trots att sommarlovet inte är slut förrän på måndag. Klockan åtta befann jag mig i arkivet på skolan som är ett litet rum i källaren där sanningsministeriet håller till och det fungerar även som precis vad det heter, ett arkiv. Vi satt bland annat och tittade på protokoll och bokföring från tidigt 60 tal. Men det var inte därför vi var där! Anledningen till att vi satt i detta rum med en massa gamla saker och sjukt dålig ventilation var för att nollningen har börjat och idag var det sektionssafari. 
 
F-sektionen som jag tillhör har en massa olika utskott, sanningsministeriet som jag tillhör i år och kulturministeriet som jag tillhörde förra året och massa andra. För att alla nollor ska få veta lite om hur de olika utskotten fungerar och framförallt vilka som finns och vad dom kan göra för att hjälpa oss som studerar så har de ett litet sektionssafari där alla utskott har förberett någonting som är typiskt för just det utskottet. Till Sanningsministeriet tillhör skoltidningen, fotografer, arkivet och sanningsspridarna och därför fick alla faddergrupperna skriva varsitt blogginlägg, leka runt med våra kameror och få en liten sneakpeak av löpsedlarna som kommer i nästa nummer av skoltidningen. 
 
Det känns som att det var lyckat men såklart har inläggen lagt sig i fel ordning så att jag inte vet vilka bilder som tillhör vilket inlägg och när jag lyckas klura ut en och skulle lägg upp bilder gick det inte... Dessa ständiga kamp mit tekniken. 
 
Resten av fredagen spenderades först med film här hos mig med ricky och sen åkte vi till Isabella och åt pizza och titta på film där. Vi såg på Inception, seriöst en av de bästa filmerna! spelar ingen roll hur många gånger jag sett den, tycker alltid attd en är lika spännande. 
 
Morgondagen kommer nog inte att bli den lättaste haha med tanke på vad tiden är i skrivande stund men förhoppningsvis ska jag få ihop lite planering inför läsperioden och städa lite. Det bästa med morgondagen är dock att det är lördag och då är det snart söndag och då kommer mammsen och pappsen ner och vi ska gå på lägenhetsvisning. förhoppningsvis vill de även handla med mig och kanske tanka min bil om jag är snäll hihi. 
 
NU ska jag däremot ge mig på att försöka somna igen om jag kan få Ricky att ge mig lite plats i sängen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0